guacamole / *podróże kulinarne

Guacamole z Taqueria El Caifan w Mexico City.


Guacamole āhuacamolli (w języku nahuatl āhuacatl - awokado, molli - sos) - najbardziej znany meksykański sos


Uwielbiam guacamole, jadąc do Meksyku nie mogłam się doczekać kiedy spróbuję oryginalnej receptury. Oczywiście była to pierwsza rzecz, którą zamówiłam po wyjściu z samolotu :)
Mogłabym jeść to kilogramami - nigdy mi się nie znudzi!
Guacamole gościło wszędzie gdzie miałam okazję jeść, zazwyczaj jest podawane do tacosów jako starter, a jeżeli nie było to i tak je zamawiałam :)
Dwa, które najbardziej zapadły mi w pamięć sfotografowałam, pod zdjęciami znajdziecie miejsca.
Najlepsze guacamole jadłam w restauracji Pancho's w Meridzie, gdzie kucharz robi guacamole na świeżo specjalnie dla "Ciebie" opisując dokładnie przepis.
Ta restauracja była najlepszym miejscem na świecie - wszystko było przepyszne - jeszcze do niego wrócę! Polecam!

Podstawowe składniki guacamole:
- awokado
- sok z limonki
- kolendra lub natka pietruszki
- cukier
-  sól
- świeży pieprz
- czosnek


W Meksyku nigdy nie blendują guacamole, jest ucierane z sokiem z limonki w moździerzu.
Meksykańskie guacamole nie jest pikantne - ja nigdy nie dostałam wersji mocno pikantnej. Zazwyczaj możesz je sobie doprawić salsą, która jest podawana w miseczce obok (tak jest z każdym daniem w Meksyku).
Guacamole podawane jest z tacosami lub świeżymi warzywami (marchewka, ogórek, biała rzepa, kalarepa).

Mój przepis znajdziecie tutaj : -> guacamole


Guacamole w restauracji Pancho's w Meridzie.



Komentarze